SLEVY, SLEVY A ZASE SLEVY A TAKY SLEVOVÉ PORTÁLY

SLEVY, SLEVY A ZASE SLEVY A TAKY SLEVOVÉ PORTÁLY

Jsem spolumajitelkou kliniky estetické medicíny a dermatoestetiky. Protože jsme menší klinika a snažíme se od počátku držet ceny na rozumné cenové hladině, jsme nuceni naše služby tu a tam nabídnout v akční ceně na některém ze slevových portálů. Rozhodně to totiž vyjde levněji, nežli předražená reklama na titulních stranách luxusních časopisů. Tyto reklamy jsou velmi nákladné a investice by musela být nutně započtena do koncových cen pro klienty. A to přece nechceme. Už tak je estetika dost nákladnou záležitostí.Naším cílem je zdostupnit ji co možná největší skupině klientů. Všechny se přece chceme líbit a či tu a tam podtrhnout svou krásu. Dříve byly dermatoestetické zákroky spíše pro bohaté ale dnes si je může dovolit skutečně každý.

Je však nezbytně nutné položit si otázku, zda je každý kosmetický či estetický zákrok skutečně kvalitní. Dostaneme vždy to, co nám slibují?

Po 10ti letech na kosmeticko-estetickém trhu bych dámy skutečně mohla napsat na toto téma knihu. Opravdu se vždy vyplatí tam nakupovat? Ano, i naše klinika tam občas inzeruje, dnes je to skoro nutnost ale ne vše a ne za každou cenu. Musíme se naučit číst mezi řádky abychom volili nákup něčeho, co pro nás bude mít skutečnou cenu nebo s čím si, jakožto s dárkem, neuděláme ostudu. A věřte mi, že je to někdy hodně těžké.

Z mé praxe vím, že boom slevových portálů je typickou českou specialitou. Jejich původní myšlenka, pokud se vůbec o záměr skutečně jednalo, byla přivést do provozovny zákazníka, který se poté stane klientem stálým. To je nesmysl, alespoň pro četnou skupinu českých žen. Není ničím neobvyklým, že klientky nakupují v podstatě cokoliv, hlavně, že je to levné a dost často ani neví, co si přesně zakoupily. To potvrzuje denním příjmem objednávek i naše manažerka Rena. Velkým rizikem těchto množstevních nákupů ve slevách je to, že se pak kombinují v různých zařízeních nekombinovatelné metody což často zavání průšvihem ( a to slušně řečeno). Pro příklad si představte paní, která jde do salonu A na chemický peeling a týden na to do salonu B (kde samozřejmě nemluví o návštěvě salonu A) na RF ošetření. Po tom samozřejmě oteče, zrudne a nejméně týden nemůže mezi lidi. Viní tím samozřejmě salon B, který však vše provedl správně, jen kosmetička netušila, že paní byla před týdnem na chemickém peelingu a kdo ví vůbec jakém.

Ano, záměrně používám výraz "kdo ví vůbec jakém" :-) To je další kapitola sama o sobě. Když jsem si dneska prohlížela nabídky slevových portálů, byla jsem několikrát zralá na panáka abych vydržela ten ohromný psychický nápor nesmyslů, planých slibů, defacto klamavé reklamy a klamání zákazníka.

Body and Face Clinique

Takže Vám to ukážu na mém oblíbeném příkladu. Salon nabízí "luxusní kosmetické ošetření" v délce 90ti minut, s použitím "luxusních" preparátů za 349,- Kč. Ale je to vůbec možné? NE, samozřejmě, že není, je to nesmysl, neprofesionální klamání zákazníka či nezkušenost v tom lepším případě. A proč? Tady je odpověď.

Obvyklá provize slevového portálu je cca 30%, k poskytovateli služeb, tady za jeden prodaný voucher dorazí už jen cca 244,- Kč. Vezměme si pak obvyklou cenu a množství oněch nabízených luxusních preparátů, která na jedno ošetření činí obvykle víc, jak 150,- Kč. V tuto chvíli salonu zbývá 94 Kč. Tuto částku je nutno zdanit. A kde je pak nájem, teplo, světlo, voda, pravidelné proškolování odborníků, o němž se často v inzerci píše? Už teď jsme v mínusu. A konečně, kde je výdělek kosmetičky??? Vždyť je to její zdroj obživy, opravdu si někdo myslí, že je ta dáma charita či armáda spásy???

Na tomto příkladu je patrné, že ač se jedná o nesmysl, přesto denně takové nabídky vídáme. A jak je to tedy ve skutečnosti? Jednoduše. Na ošetření vůbec nejsou použity avizované preparáty, valná většina přístrojů, pokud se s nimi vůbec ošetřuje, jsou levné čínské neúčinné napodobeniny. Ošetření zůstává bez výsledku, nebo je výsledek velmi krátkodobý, což nejspíš nepotěší klientku. Jednoduše a prostě řečeno, je to ošizené a jinak to být ani nemůže. V tom lepším případě Vám nabízejí různé dodatečné služby, jež jsou obvykle u konkurenta v základní ceně a tak z Vás vytáhnou peníze, které na ošetření skutečně vynaloží. Vás to v tuto chvíli ale stojí úplně stejně, jako kdybyste slevového portálu vůbec nevyužili. Je jasné, že právě kvalita těchto podivně levných ošetření, je nijaká a dokonce, řekla bych, nebezpečná, protože nikdo neví, co vlastně používají za preparáty. Proto prosím při nákupu na slevovém portálu hleďte na cenu a pokud je nápadně nízká, přemýšlejte o tom, jaká bude asi kvalita nabízeného ošetření. Víme, že klasická cena kosmetického ošetření je cca 700-1000 Kč. Není už sama o sobě nabídka ve výši 349,- Kč divná a to jsem zatím neodečetla provizi portálu? O tom, že právě tímto postupem současně odchází k degradaci, resp. tvorbě špatné pověsti, jinak kvalitní služby, už snad ani nemusím hovořit. Klasickým případem je úžasně funkční a účinná mezoterapie. Úžasně funkční a účinná ovšem pouze za předpokladu, že bude provedena kvalitně a za použití kvalitních sér, ideálně odborníkem, resp. zdravotníkem nebo lékařem. (o tom, kdo co může aplikovat si povíme příště a věřte, že se máte opět na co těšit)

Body and Face Clinique

Další kategorií je jednání slevových portálů samotných. Zrovna minulý týden jsem chtěla zadat nabídku injekční lipolýzy a karboxyterapie za 1299,- Kč. Na ošetření jedné oblasti je v ceně voucheru 5 ml preparátu štěpícího tuky. A víte co se stalo? Zamítli mi to s tím, že nabídka je moc drahá -) s doporučením, aby naše klinika inzerovala např. samotný lipoaser (přístroj, kterému dávno odzvonilo) nebo prostě jen lymfodrenážní kalhoty za co možná nejnižší cenu. Ale mělo by to pro klientku vůbec nějakou cenu? Ne!

Vám zkušeným netřeba vykládat, že lipolytický preparát není zrovna levný. Navíc jej musí aplikovat odborník. Odměnou ale je, že opravdu funguje, nejedná se o plané a nesmyslné sliby. Lipolaser je při daném ošetření spíše pomocníkem ale všechny víme, že sám o sobě žádné zázraky nedokáže. Dodnes si vzpomínám na nabídky lipolaserového ošetření v podobě "zhubnete o dvě konfekční velikosti", u kterých jsem si nebyla jistá, jestli se mám smát nebo brečet. Lymfodrenážní kalhoty jsou jistě velmi blahodárné, ale jako redukční metoda ve skutečnosti nefungují. Podtrženo a shrnuto i slevové portály nesou vinu na kvalitě nabízených služeb, neboť nejsou příliš často ochotny inzerovat kvalitní ale současně dražší služby a nutí salony do nesmyslných nabídek. Ráda bych dodala, že jsem nepodlehla a svůj názor jsem sdělila mailem včetně odborného vysvětlení, proč jsem proceduru nabídla právě v takové kombinaci. Vyjádření jsem samozřejmě nedostala, pokud to vůbec někdo četl. Je to prostě jen business a avizovaná spokojenost klienta je pouhým literárním vyjádřením, které je pro ně marketingovým tahákem. Ale měla by být estetika jen čistým businessem?

Také mohu, opět z vlastní zkušenosti konstatovat, že ne všechny slevové portály se takto chovají. Jsou na trhu i ti lepší a právě s nimi Body&Face clinique spolupracuje.

A co dodat či poradit závěrem? Ideálně na slevových portálech nenakupovat, vyhnete se pak možnému nepříjemnému překvapení. Pokud Vám přijdou klasické ceny salonů vysoké nebo si je nemůžete dovolit, vězte, že všechny salony ale i kliniky pořádají pravidelně různé akce, které se cenově nijak neliší od nabídek slevových portálů. Stačí svůj oblíbený podnik prostě sledovat, třeba tady na FB nebo jejich web apod. Většina zařízení také nabízí věrnostní programy, kdy se opět dostáváte na velmi rozumné ceny. Rozhodně však z těchto nabídek podnik nehradí oněch obvyklých cca 30% provize portálu a Vy tak máte záruku kvalitního ošetření a účelného vynaložení všech Vašich finančních prostředků, které jste za službu zaplatila.

A víte co? Dokonce je možné se na ceně a postupu domluvit. Před nedávnem mi napsala paní, že si některé naše služby prostě nemůže dovolit ale, že by se sebou moc ráda něco udělala. Byla to pro mě neskutečná profesní výzva. Paní jsem pozvala na osobní konzultaci, samozřejmě bezplatnou. Na místě jsem posoudila stav pleti, vyslechla představy klientky a společně jsme naplánovaly kroky, vedoucí k odstranění problému a spokojenosti klientky. Kroky byly realizovány postupně, tak, aby byly pro klientku finančně snesitelné. Výsledky nám pak oběma přinesly neskutečnou radost. Klientka se raduje z výsledku a nadále k nám dochází a já? Já jsem tu největší radost z toho, že jsme paní mohli pomoci cítit se spokojená a tím šťastná. A šlo to i bez slevového portálu.

Tak co dámy, nestojí tohle za uváženou? A máte také Vy nějakou zkušenost s nákupy na slevovém portálu a pokud ano, pak jakou? Budu se těšit na Vaše příspěvky, kde můžeme probrat cokoliv, co Vás k tématu napadne.

Hezký večer Vám všem,
Pavlína